Novinky.cz  time.com

Koniec chrípky? Vedci sú na stope univerzálneho lieku proti vírusom

15.8.2011
Americkí vedci z Massachusetts Institute of Technology zrejme objavili liek, ktorý dokáže proti vírusom bojovať rovnako efektívne ako si antibiotiká dokážu poradiť s baktériami. Ak dlhodobé testy preukážu jeho účinnosť a netoxickosť na ľudský organizmus, pôjde v medicíne o prevratný čin. Látka s názvom Draco (Double-stranded RNA Activated Caspase Oligomerizer) spoľahlivo likviduje bunky napadnuté vírusmi, pričom ponecháva zdravé bunky nedotknuté. "Teoreticky by to malo fungovať proti všetkým vírusom," uviedol vedec Todd Rider. Účinok látky bol úspešne testovaný na ľudských, opičích a myšacích bunkách. Prvé pokusy na myšiach napríklad úplne zlikvidovali chrípku H1N1 bez vedľajších účinkov.
  time.com :   MIT Scientists Develop a Drug to Fight Any Viral Infection  Novinky.cz :   Vědci zřejmě objevili lék proti virům