aktuálne.sk  SME.sk  rozhlas.cz  Pravda.sk  aktuality

Vedci zistili, že Zem má prstenec z antihmoty

Foto: TASR
8.8.2011
Okolo Zeme sa nachádza tenká vrstva antihmoty zložená z antiprotónov. V časopise Astrophysical Journal Letters to vyhlásili vedci na základe údajov získaných zo satelitu Pamela, ktorý obieha okolo našej planéty. Potvrdili sa tak existujúce teórie, podľa ktorých zemské magnetické pole môže zachytiť antihmotu. Výskumný tím uviedol, že malý počet antiprotónov leží medzi tzv. Van Allenovými radiačnými pásmi, ktoré sa nachádzajú vo vzdialenosti od 100 po 60-tisíc kilometrov nad Zemou. Vedci budú skúmať aj to, či by sa tento objav mohol využiť na revolučný projekt využitia antihmoty na pohon budúcich vesmírnych lodí.
  aktuality :   Vedci vyrobili antihmotu!  Pravda.sk :   V CERN-e s nebývalou presnosťou odvážili antihmotu  rozhlas.cz :   Kolem Země krouží antiprotony  SME.sk :   Zem má prstenec z antihmoty  aktuálne.sk :   Satelit zistil, že Zem je obklopená antihmotou